Mit tehetünk hátfájás ellen? - HáziPatika

Hátfájás ellen

De vajon mit tehetünk ellene? Már az ősi kínai civilizáció tagjai is foglalkoztak ezzel, gondoljunk csak az akupunktúrás kezelésekre. Azóta számos technikát és praktikát fejlesztettek ki erre, az alábbiakban ezek közül mutatjuk be az általunk 10 leghasznosabbnak tartott módszert.

Hideg vagy meleg fájdalomcsillapítás

A megfelelő matrac kiválasztása alváshoz Ha matracunk már régi, vagy esetleg túlságosan puha, az jelentősen növeli a hátfájás kialakulásának esélyét, mivel ilyenkor a gerincünk és a derekunk hosszabb ideig több órán keresztül természetellenes módon meghajlik, ami fájdalmat eredményez. Így ha úgy érezzük, matracunk nem megfelelő, ne habozzunk lecserélni azt!

Jóga A jógázás kiváló fájdalomcsillapító számos izom és ízületi fájdalomra.

gon artrosis, hogyan kell kezelni

Emellett erősíti az izmokat és a csontokat, valamint ellenállóbbá tesz a későbbi sérülésekkel szemben. További előnye, hogy nem szükséges kimozdulni hozzá, otthon a nappaliban is végezhetőek a gyakorlatok. Ugyanakkor első alkalommal mindenképp kérdezzünk meg egy szakértőt, mert a nem megfelelő jóga gyakorlatok csak még nagyobb bajt okozhatnak.

  1. Nemrégiben a D-vitaminról derült ki, hogy pozitívan befolyásolhatja a krónikus fájdalmakat.
  2. 10 hasznos tipp hátfájás ellen - Egészségőr webáruház
  3. Miért fáj a lábízület
  4. Segédeszközök hátfájás ellen - inSPORTline

A megfelelő emelési technika Ha nehéz tárgyat emelünk a földről, hajlítsuk be térdünket és csípőnket, valamint tartsuk a tárgyat a testünkhöz közel, hátfájás ellen a hátizmaink helyett a lábunk viselje a teher nagy részét. D-vitamin kúra Ha krónikus hátfájást tapasztalunk, a háttérben állhat a D-vitamin hiánya is. Érdemes kivizsgáltatni D-vitamin szintünket és szükséges esetben növelni bevitelünket.

Gerinctorna gyakorlatsor a derékfájás, hátfájás ellen

A legjobb D-vitamin forrás a napfény, de téli időszakban, amikor ebből kevesebb van, próbálkozzunk különböző D-vitamin tartalmú készítményekkel és étrend kiegészítőkkel. Emellett számos élelmiszerben, pl. TENS terápia A TENS terápia lényege, hogy a készülék apró elektromos impulzusokat használ, mely szervezetünk által termelt bioelektromossághoz hasonló, ezzel szimulálva a test fájdalomcsillapító mechanizmusait.

ízületi fájdalom diéta ízületi

Az eljárás teljesen gyógyszermentes, további előnye pedig, hogy már perc kezelés akár órákig tartő tünetmentességgel járhat. Szerencsére webáruházunk is rendelkezik TENS terápiás készülékkel.

Kérdése van?

A billentyűzet elhelyezése Ha sok időt töltünk a számítógép előtt ülve ne tegyük a billentyűzetet az íróasztalra, helyette ha lehet, használjuk az íróasztal alsó részén található tartót, ugyanis az ideális helyzet az, ha lefele kell nyúlnunk, ezzel elkerülhető a hát, a nyak és a váll fájdalma. Kiropraktika A kiropraktika lényege, hogy a gerincoszlopra történő, kézzel való ráhatással csökkenthető hátfájás ellen fájdalom, hiszen ezzel elérhető az idegrendszer.

Amikor hátfájás ellen testben lévő ízületek mozgásképtelenné válnak izomgyulladás, fájdalom vagy valamilyen sérülés miatt, a kiropraktőr olyan módon mozgatja meg azokat az ízületeket, hogy a fájdalom enyhülni fog és visszakapja a mobilitását a gerinc.

a csípőízület fájdalmának guggolása után

Sok krónikus és akut fájdalommal élő ember szerint a gerinc megmozgatása sokat javít a hát állapotán. Hetente háromszor ajánlott a kezelés, egy meghatározott ideig. Magnézium Magnéziumhiány hatására izmaink nem tudnak megfelelően ellazulni, emiatt gyakran alakul ki hátfájás. A magnézium-tartalmú készítmények gyors és hatékony megoldást nyújtanak erre a problémára.

Olvasás Olvasáskor vagy TV nézéskor törekedjünk arra, hogy ne kelljen megemelni a fejünket, hiszen ez megterheli a nyak és hátizmokat egyaránt.

Hátfájás szakembereink

Meditáció Bizonyított tény, hogy a stressz és a szorongás hozzájárul a fájdalom súlyosságához. Hogy hatékonyabban kiszáradás és ízületi fájdalmak a tüneteket, fontos nyugodt állapotban maradnunk. Bizonyos relaxációs terápiák, például a meditáció, sokat segít a szorongáson és ezért cserébe a hát környékén tapasztalt fájdalom is csillapodik. Rendszeres jógával párosítva a meditáció nagy segítséget nyújthat a krónikus fájdalmak kezelésében.

Reméljük, ezekkel a hasznos tippekkel hátfájás ellen segíteni! Ha Önnek van bármilyen észrevétele a bejegyzéssel, vagy a felsorolt módszerekkel kapcsolatban, minden visszajelzést örömmel veszünk!