Válledzés – ha fáj a vállad

Fitness váll fájdalom, Együttműködő partnereink

Tartalom

    fitness váll fájdalom labdarúgás utáni boka javítás

    Győri Ferenc A sportolók körében nagyon gyakoriak a vállsérülések, melynek oka leggyakrabban a nem megfelelő bemelegítés és a nyújtás hiánya, valamint a vállízületet körülvevő izmok aránytalan fejlesztése.

    A fitness váll fájdalom előnyben részesítik a felületesen elhelyezkedő izmok fejlesztését a mély izmok rovására, ezzel megbontják a vállízület egységét, ami komoly problémákhoz vezet. A leggyakoribbak ezek közül a váll ütközési szindróma shoulder impingement sya supraspinatus  szindróma a musculus supraspinatus érintettsége okán és a bicepsz hosszú fejének sérülése. Mindegyiknek a hátterében legtöbbször valami egyensúlytalanság áll, melynek következtében a vállízületet alkotó lapocka és felkarcsont helyzete a túlfejlesztett izmok irányába tolódik el.

    Ha fáj valamelyik testrészünk, azonnal kímélni kezdjük, megpróbáljuk minél kevesebbet mozgatni, azt gondolván, majd csak elmúlik magától.

    Hogy melyek ezek az izmok? A deltaizom deltoid elülső és középső része, a kétfejű karizom m.

    Így óvd a vállaid! Ezek a gyakorlatok segítenek, hogy sérülés nélkül erős vállakat építhess. A vállsérülés az szívás… Megsérülhet az edzéstől, folyamatos zsibongó fájással megőrjít, és túl azon, hogy ugrott az eddigi edzésmunkád, még a másodunokatestvéred esküvőjén sem tudsz rendesen csápolni a lakodalmas nótákra.

    A rotátor köpeny tagjai pedig háttérbe szorulnak, és nem tudják optimális helyzetben pozícionálni a felkarcsont fejét a mozgások során. Az izmok húzó hatása miatt a felkarcsont előre fölfelé mozdul el az optimális helyzethez képest.

    fitness váll fájdalom közös kenőcs cukorbetegek számára

    A váll sérülések nagymértékben befolyásolják az edzések hatékonyságát, mivel a legtöbb gyakorlat végrehajtásához elengedhetetlen a vállízület épsége. Az általam említett esetek közül az ütközési szindrómánál a nyomó jellegű gyakorlatok vállból nyomás, fekvenyomás és az oldalemelés a tünetek fokozódását eredményezi. Ezeknél a gyakorlatoknál a felkarcsont feje, a lapocka ízületi árka és vállcsúcsi része között a rendelkezésre álló tér beszűkül, melynek következtében az ott elhelyezkedő lágyrészek nyálkatömlő, supraspinatus ín, szalagok nyomás alá kerülnek, begyulladnak.

    fitness váll fájdalom ár artrózis ízület

    Súlyos esetben részlegesen vagy teljesen el is szakadhatnak. Szép dolog azt hinni, ha elég kemények vagyunk és kibírjuk a fájdalmat, fitness váll fájdalom az egyszer csak elmúlik.

    fitness váll fájdalom láb- és ízületi fájdalmak

    Sajnos, ilyen esetben a tünetek további fokozódása és a sérülés gyógyulásának hosszú elhúzódása várható. Szövődményként pedig letapadásokkal és az ízületi mozgásterjedelem beszűkülésével kell majd számolnunk, melynek helyreállítása nagyon nehéz feladat.

    Ha a tapasztalt panaszaid megegyeznek az általam leírtakkal, akkor javaslom, hogy vedd fel a kapcsolatot egy orvossal, vagy egy gyógytornásszal, aki tesztek segítségével könnyen kideríti, hogy pontosan mi áll a tüneteid hátterében és hasznos tanácsokkal lát el.

    Továbbá javaslom, hogy csökkentsd a válladra ható terhelést, szükség esetén szüneteltesd az edzéseidet.

    fitness váll fájdalom a troxevasin segít az ízületi fájdalmak kezelésében

    A gyulladás csökkentésére használj gyulladáscsökkentő krémet, vagy tabletta formájában is beveheted. A gyógyulást meggyorsíthatod rendszeres tépeléssel.

    Kaatsu tréning A szervezet öngyógyító képességét aktiválva a vállfájdalom megszüntethető, legyen szó befagyott váll szindrómáról, vagy más típusú vállsérülés okozta problémáról. A TestStúdió Medical Fitness módszereinek és technikáinak segítségével a váll fájdalom gyógyulási ideje lerövidül és a mozgás újra fájdalommentessé válik.

    A kineziotape-es ragasztás ízületek polyarthritis kezelése fájdalom és a gyulladás csökkentése mellett a gyógyulás későbbi szakaszaiban is hasznos segítség lehet, különösen akkor, amikor újra elkezded a mozgást, mert ilyen esetben biztosítja a vállízület aktív stabilitását és segít tehermenetesíteni a működő izmokat.

    A fájdalom megszűnése után kezdj bele az izomerő helyreállításába, különös tekintettel a mélyen fekvő rotátor izmok fejlesztésébe.

    fitness váll fájdalom ízületi fájdalom a kar vállában

    Erre kiváló gyakorlatok a gumiszalaggal végezhető ki-és be rotációs feladatok, valamint rendszeresen nyújtsd meg a zsugorodott izmokat, hogy ezzel elkerüld egy újabb hasonló sérülés kialakulását.